Частина 1
Історія України ХХ – початку ХХІ століття
Пам’ятайте!
Результат виконання завдань частини 1 буде
зараховано
як результат державної підсумкової атестації
|
Завдання 1–23 мають по чотири варіанти
відповіді, серед яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку,
варіант відповіді, позначте його в бланку А згідно
з інструкцією. Не робіть інших позначок у бланку А, тому що комп’ютерна програма реєструватиме
їх як помилки!
Будьте
особливо уважні, заповнюючи бланк А!
Не
погіршуйте власноручно свого результату неправильною формою запису відповідей
|
1. Який процес був характерним для економічного розвитку
українських земель на початку ХХ ст.?
А повне одержавлення
Б утворення монополій
В промисловий переворот
Г форсована індустріалізація
2. Хто був засновником української
організації, згаданої в уривку документа: «…поляки боялися хлопської
організації… та ще в таких формах.., які вони вважали на свій виключний
привілей.., а найбільше їх дражнила назва «Січ» та назви січової старшини… у
цьому вбачалася їм гайдамаччина»?
А Д. Донцов
Б І. Боберський
В Є. Петрушевич
Г К. Трильовський
3. Результат якої події Першої світової війни дав змогу
правлячим колам Росії реалізувати стратегію «…злиття землі Ярослава
Осмомисла, князів Данила і Романа з Імперією в політичному та національному
відношеннях…»?
А Галицької битви
Б Карпатської операції
В Ґорліцького прориву
Г Брусиловського прориву
4. Яке гасло українського національно-визвольного руху
відповідає змісту Першого Універсалу Української Центральної Ради?
А«Уся влада Радам!»
Б«Автономію Україні!»
В«Геть Тимчасовий уряд!»
Г«Хай живе незалежна Україна!»
Прочитайте фрагмент історичного
документа та виконайте завдання 5–7.
«Допомагаючи українському урядові в
його боротьбі з насильниками та грабіжниками, ці війська, що вступили на
територію [України], не мають ніяких ворожих нам намірів, оскільки Німеччина
та Австро-Угорщина також мають велику потребу, щоб на Україні настав добрий
лад і спокійна праця трудящого люду…»
5. Підписання якого договору зумовило вступ на територію України німецьких
та австро-угорських військ?
А Ризького
Б Брестського
В Сен-Жерменського
Г Версальського
6. Про допомогу урядові якого державного утворення
йдеться в уривку документа?
А Української Народної Республіки
Б Західноукраїнської Народної Республіки
В Української Соціалістичної Радянської Республіки
Г Української Держави гетьмана П. Скоропадського
7. Яку «велику потребу» в Україні мали країни,
указані в уривку документа?
А розширити територію Австро-Угорщини за рахунок українських земель
Б включити молоду, незміцнілу державу Україну до складу Четверного союзу
В використати людські ресурси України, щоб компенсувати власні втрати у
війні
Г забезпечити продовольчими й сировинними ресурсами власні економіки
|
8. Укажіть
фото державного діяча, який у квітні 1918 р. прийшов до влади в Україні в
результаті державного перевороту
9. У
якому році на сторінках варшавської українськомовної газети «Українська
трибуна» було вміщено зображену карту?
А1919 р.
Б1921 р.
В1927 р.
Г1932 р.
А завершення націоналізації приватної власності.
Б формування елементів ринкової економіки.
В широкого залучення іноземних інвестицій.
Г завершення відбудови економіки.
11. Громадська та суспільно-політична
діяльність Августина Волошина тісно пов’язана з долею західноукраїнських земель
у складі
А Польщі.
Б Румунії.
В Угорщини.
Г Чехословаччини.
12. Радянський льотчик часів Другої світової
війни, тричі Герой Радянського Союзу, виходець з України – це
А О. Берест.
Б С. Ковпак.
В І. Кожедуб.
Г К. Дерев’янко.
13. Перебіг подій якого періоду Другої
світової війни відображено на карті?
А вересень – грудень 1943 р.
Б січень – травень 1944 р.
В серпень – жовтень 1944 р.
Г лютий – квітень 1945 р.
Прочитайте фрагмент історичного
документа та виконайте завдання 14–16.
«…До Центрального табору праці в Явожно, розташованого на території
філіалу колишнього концентраційного табору в Освенцимі, …потрапляли особи,
«підозрювані у зв’язках з УПА». …основну частину в’язнів становили українські
селяни, які потрапили до табору через так звану «колективну
відповідальність».
За цей період через концентраційний табір пройшло 3 936 українських
в’язнів, з них 823 жінки та кілька дітей. Більш ніж 160 в’язнів унаслідок
тортур і самогубств загинули».
14. Наповнення табору
в’язнями відбувалося внаслідок
А реалізації операції «Вісла».
Б проведення акції «пацифікації».
В прийняття «Кресового» закону.
Г здійснення політики «осадництва»
15. У якому році відбувалися події, описані
в уривку з історичного джерела?
А1944 р.
Б1947 р.
В1953 р.
Г1959 р
16. Функціонування «табору праці» було
складовою процесу
А анексії.
Б депортації.
В мобілізації.
Г лібералізації.
|
17. Укажіть репродукцію картини роботи К.
Білокур.
18. Яку думку намагався донести до населення радянської України автор
зображеної листівки-карикатури?
А безперспективність боротьби за незалежність України
Б декларативний характер положень Основного
Закону Української РСР
В територіальні зазіхання радянської Росії
на територію України
Г економічна залежність УРСР від радянської
Росії
19. Що було однією з характерних особливостей
економічного розвитку СРСР та УРСР на початку 1980-х рр.?
А скорочення частки сировинно-видобувної промисловості
Б стрімке зростання дефіциту товарів народного споживання
В скорочення видатків на потреби військово-промислового комплексу
Г запровадження ринкових механізмів управління народним господарством
20. «Спеціальне обслуговування в медичних
установах, можливості для відпочинку на державних дачах і всесоюзних курортах,
забезпечення дефіцитними товарами, окремі санаторії та будинки відпочинку», –
привілеї, властиві в радянській Україні
А непманам.
Б дисидентам.
В номенклатурі.
Г «шістдесятникам»
21.
Яка територія Української РСР у лютому 1991 р. отримала статус автономії?
А Крим
Б Закарпаття
В Донбас
Г Буковина
22. У якому документі закріплено таке положення: «Суверенітет
України поширюється на всю її територію. Україна є унітарною державою.
Територія України в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною...»?
А Конституції України
Б Акті проголошення незалежності України
В Законі України «Про громадянство України»
Г Декларації про державний суверенітет України
23. Появу зображеного плаката було зумовлено
А створенням Народного Руху України.
Б заснуванням Збройних Сил України.
В проголошенням незалежності України.
Г розгортанням російської агресії проти України.
У завданнях 24–26 до кожного з чотирьох
рядків інформації, позначених цифрами, доберіть один правильний, на Вашу думку,
варіант, позначений буквою. Поставте позначки в таблицях відповідей до завдань
у бланку А на перетині відповідних рядків (цифри) і
колонок (букви). Усі інші види Вашого запису в бланку А комп’ютерна програма реєструватиме як
помилки!
Будьте
особливо уважні, заповнюючи бланк А!
Не
погіршуйте власноручно свого результату неправильною формою запису відповідей
|
24. Установіть відповідність
між подією та наслідком.
1 запровадження політики «коренізації» А розгортання спротиву селянства
2 започаткування нової економічної політики Б обмеження державного суверенітету УСРР
3 створення СРСР В упровадження продподатку
4 початок насильницької
колективізації Г широка українізація багатьох сторін
життя суспільства
Д поширення стахановського руху
25.
Установіть відповідність між датою та подією.
11917 р. А підписання Варшавської угоди
21918 р. Б Другий «Зимовий похід» Армії УНР
31919 р. В заснування Української академії наук
41920 р. Г проголошення Акта Злуки УНР і ЗУНР
Д початок першої війни радянської Росії з
УНР
26. Установіть відповідність між прізвищем діяча та
фактами його біографії.
1 В. Симоненко А автор «самвидавських» праць «Репортаж
із заповідника імені Берії», «Серед снігів», «Хроніка опору»
2 М. Руденко Б автор «самвидавської» збірки «Лихо з
розуму», журналу «Український вісник», член Української Гельсінської групи
3 В. Стус В автор збірок «Круговерть», «Зимові
дерева», «Веселий цвинтар», член Української Гельсінської групи
4 В. Чорновіл Г автор поезій «Всесвіт у тобі»,
«Оновлення», один із засновників і керівник Української Гельсінської групи
Д автор збірок «Лебеді материнства», «Земне тяжіння», «самвидавської» сатири
«Некролог кукурудзяному качанові», «Злодій», «Суд»
У завданнях 27 і 28 розташуйте події в
хронологічній послідовності. Поставте позначки в таблицях відповідей до завдань
у бланку А на перетині відповідних рядків (цифри) і
колонок (букви). Цифрі 1 має відповідати вибрана Вами перша подія, цифрі 2 –
друга, цифрі 3 – третя, цифрі 4 – четверта. Усі інші види Вашого запису в бланку А комп’ютерна програма реєструватиме як
помилки!
Будьте
особливо уважні, заповнюючи бланк А!
Не
погіршуйте власноручно свого результату неправильною формою запису відповідей
|
27. Установіть послідовність подій, описаних
в уривках з історичних джерел.
А «У Петрограді зчинилися криваві події… Частина людності Петрограда за
керівництва більшовиків повстала озброєно проти Тимчасового правительства і
хоче накинути свою волю всій Російській республіці…»
Б «На час до вирішення справи… Установчими Зборами у справах місцевого
врядування Україною вищим органом Тимчасового уряду є Генеральний Секретаріат,
котрого призначає …уряд по пропозиціям Центральної Ради…»
В «Неможливо одночасно визнавати право на самовизначення й водночас робити
грубий замах на це право, накидаючи свої форми політичного ладу, як це робить
Рада Народних Комісарів Великоросії щодо Народної Української Республіки…»
Г …визнаючи, що доля всіх народів Росії міцно пов’язана.., ми рішуче
«ставимось проти замірів самовільного здійснення автономії України до
Всеросійського Учредительного Зібрання…»
28. Установіть послідовність
виходу друком часописів, фрагменти перших шпальт яких зображено на фото.
А
Б
В
Г
Завдання 29 і 30 мають по сім варіантів
відповідей, серед яких лише три правильні. Виберіть три цифри, що позначають
правильні, на Вашу думку, відповіді, та запишіть їх у бланку А згідно з інструкцією. Порядок написання
цифр значення не має. Для виправлення
помилково вказаної відповіді запишіть новий варіант відповіді (три цифри) у
спеціально відведеному місці бланка
А. Не робіть інших
записів у бланку
А, тому що комп’ютерна
програма реєструватиме їх як помилки!
Будьте
особливо уважні, заповнюючи бланк А!
Не
погіршуйте власноручно свого результату неправильною формою запису відповідей
|
29. Яких заходів уживало компартійно-радянське керівництво УСРР у галузі
сільського господарства республіки впродовж 1921–1928 рр.?
1 дозвіл на використання найманої робочої
сили
2 створення агроміст із розгалуженою
переробною інфраструктурою
3 розвиток мережі сільськогосподарських
кооперативів і споживчих товариств
4 упровадження продрозкладки на всю
сільськогосподарську продукцію
5 звільнення від сплати податків господарств
незаможних селян
6 створення мережі МТС для технічного
обслуговування селянських господарств
7 поширення стахановського руху в сільському
господарстві
30. Які твердження відповідають політиці
зображеного на фото діяча?
1 надання колгоспникам права на пенсію
3 проведення масштабного індустріального житлового будівництва
4 поширення орендного підряду в селі
5 створення раднаргоспів
6 підтримка нових течій у мистецтві
7 дозвіл на підприємницьку діяльність
Ви завершили роботу над завданнями частини 1.
Перевірте правильність перенесення своїх відповідей до бланка А.
Пам’ятайте!
Результат виконання завдань частини 1 буде зараховано
як результат державної підсумкової атестації
|
Частина 2
Історія України від найдавніших часів до
кінця ХІХ століття
Завдання 31–53 мають по чотири варіанти
відповіді, серед яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку,
варіант відповіді, позначте його в бланку А згідно
з інструкцією. Не робіть інших позначок у бланку А, тому що комп’ютерна програма
реєструватиме їх як помилки!
Будьте
особливо уважні, заповнюючи бланк А!
Не
погіршуйте власноручно свого результату неправильною формою запису відповідей
|
31. Які історичні джерела створюють
найбільш повну картину господарського життя людей часів кам’яного віку?
А писемні
Б речові
В етнографічні
Г усні
32. Зображена на фото монета ілюструє
господарське життя
А племен скіфів і сарматів.
Б населення Київської держави (Русі-України).
В племен трипільської культури.
Г мешканців грецьких міст-держав Північного Причорномор’я.
33. У якому році відбулася подія, про яку
йдеться в уривку літопису: «...І сталася жорстока січа, і ледве переміг
Ярослав під вечір. Розбіглися печеніги врізнобіч і самі не знали, куди вони
бігли. А деякі, тікаючи, потонули в Сітомлі…»?
А 1019 р.
Б 1036 р.
В 1051 р.
Г 1054 р.
34. За Червенські міста великі князі київські
вели боротьбу з
А Литвою.
Б Угорщиною.
В Польщею.
Г Молдавією.
35. Прикладом якої школи давньоруського
зодчества є зображена на фото пам’ятка архітектури?
А київської
Б переяславської
В чернігівської
Г галицької
Прочитайте фрагмент
історичного документа та виконайте завдання 36–38.
«Прибули Святополк [Ізяславич], і Володимир [Всеволодович], і Давид
Ігоревич, і Василько Ростиславич, і Давид Святославич, і брат його Олег і
зібралися [в городі] Любечі, щоб уладнати мир. І говорили вони один одному,
кажучи: “Пощо ми губимо Руську землю, самі проти себе зваду маючи? А половці
землю нашу розносять і раді є, що межи нами війна донині. Відтепер
з’єднаймося в одне серце й обережімо Руську землю. Кожен хай держить отчину свою...
І на цім вони цілували хреста. А якщо відтепер хто на кого встане, то проти
того будем ми всі і чесний хрест”».
36. До якого періоду
історії Київської держави належать події, описані в документі?
А виникнення та становлення
Б піднесення та розквіту
В політичної роздробленості
Г золотоординського панування
37. Наведене в джерелі рішення було
ухвалено на
А боярській раді.
Б народному вічі.
В князівському з’їзді.
Г церковному соборі.
38. Що стало одним із наслідків ухваленого
рішення?
А усунення половецької загрози для Київської держави
Б заміна загальнодержавного законодавства удільним
В економічний і культурний занепад Київської держави
Г зміцнення самостійності удільних князівств
|
39.
Розширення володінь Великого князівства Литовського до узбережжя Чорного
моря пов’язано з діяльністю князя
А Ольгерда.
Б Вітовта.
В Ягайла.
Г Свидригайла.
40. Укажіть портрет
історичного діяча, з іменем якого пов’язано заснування першої на українських
землях слов’яно-греко-латинської школи.
41. Події яких років Національно-визвольної війни
українського народу середини ХVІІ ст. проілюстровано на картосхемі?
А1648–1649 рр.
Б1650–1651 рр.
В1652–1654 рр.
Г1655–1657 рр.
42.
«…розділили Україну навпіл і хочуть
нашу отчизну, милу Україну, занедбати», – так П. Дорошенко схарактеризував
домовленості московського царя й польського короля за
А Віленським перемир’ям.
Б Гадяцьким договором.
В Андрусівським перемир’ям.
Г «Березневими статтями».
43. Зображена картосхема дає
змогу визначити територію, охоплену повстанням під проводом
А С. Палія.
Б М. Залізняка.
В У. Кармелюка.
Г К. Косинського.
44.
У своїй праці «До знесення панщини в Галичині» Іван Франко писав: «Коли
на хлопа надто тиснула панщина, він тікав від неї… в крайньому разі в опришки».
У цьому вислові автор указував на
А причини опришківського руху.
Б наслідки дій загонів опришків.
В розмах опришківського руху.
Г мету дій опришківських загонів.
45. Що було однією з
особливостей промислового розвитку українських земель у першій половині XIX
ст., що входили до складу Російської імперії?
А зростання обсягів іноземних інвестицій
Б високий рівень концентрації виробництва
В широкомасштабне залізничне будівництво
Г формування фабрично-заводської промисловості
46. Якою подією в житті Т.
Шевченка відзначено 1840 рік?
А першим виданням збірки «Кобзар»
Б арештом та ув’язненням у Петропавловській фортеці
В вступом до Кирило-Мефодіївського братства
Г звільненням із кріпацтва
47. У результаті «Весни народів» селяни
західноукраїнських земель
А домоглися ліквідації поміщицького землеволодіння.
Б здобули у власність сервітути.
В були об’єднані в громади (общини).
Г звільнилися від повинностей на користь поміщика
48.
Який фактор сприяв перетворенню греко-католицького духовенства в рушійну
силу українського національного руху?
А високий порівняно з іншими верствами
українського суспільства рівень освіченості
Б наявність власної політичної організації
для початку боротьби
В тісна співпраця з Російською православною
церквою і російським визвольним рухом
Г наявність значних земельних володінь і
залежних селян
49. Хто є автором
картини, репродукцію якої зображено на фото?
А М. Пимоненко
Б В. Штернберг
В Т. Шевченко
Г В. Тропінін
50. Виконання селянами Наддніпрянської України
повинностей на користь поміщика після отримання ними особистих і майнових
свобод пояснюють
А тимчасовозобов’язальним станом.
Б відродженням общинного землеволодіння.
В запровадженням зрівняльного
землекористування.
Г невтручанням держави в процес викупу землі
в поміщиків.
51. Укажіть положення політичної програми, розробленої
для українського національного руху М. Драгомановим.
А українці мають створити свою незалежну
державу
Б українці мають об’єднатися в місцеві
самоврядні громади
В на території України мають проживати лише
етнічні українці
Г Українська держава має бути створена
революційним шляхом
52. У якому регіоні України культурно-просвітнє
товариство «Просвіта» розпочало свою діяльність у 1868 р.?
А Волині
Б Галичині
В Буковині
Г Закарпатті
53. Укажіть портрет діяча,
про якого йдеться в уривку з історичного джерела: «Значення його мистецтва
для української музики таке саме, як Глінки для росіян, Шопена для поляків,
Сметани для чехів чи Гріга для норвежців. Бо, крім «Запорожця за Дунаєм»,
справді мистецької музики до нього не було…».
А Б В Г
У завданнях 54–56 до кожного з чотирьох
рядків інформації, позначених цифрами,
доберіть один правильний, на Вашу думку,
варіант, позначений буквою. Поставте позначки в таблицях відповідей до завдань
у бланку А на перетині відповідних рядків (цифри) і
колонок (букви). Усі інші види Вашого запису в бланку А комп’ютерна програма реєструватиме як
помилки!
Будьте
особливо уважні, заповнюючи бланк А!
Не
погіршуйте власноручно свого результату неправильною формою запису відповідей
|
54. Установіть
відповідність між подією, описаною в уривку з історичного джерела, та іменем
великого князя київського, причетного до неї.
1 «Прийшов він у
Переяславець. І послав до греків послів, говорячи: “Хочу йти на вас”… І пішов
до Царгорода, розорюючи міста. І дали греки йому данину…»
2 «Зібрав він воїнів і
прийшов до Києва, і вчинив мир із братом своїм Мстиславом. І розділили вони по
Дніпру Руську землю: собі узяв сю сторону, а Мстислав – ту...»
3 «І пішов він на греків,
спустошуючи землі їхні. … Греки зустріли їх у човнах з вогнем і стали пускати
вогонь трубами на човни руські… І через се не подолали руси їх…»
4 «І поставив він кумирів
на пагорбі, поза двором княжим: Перуна дерев’яного, – а голова його була
срібна, а вус – золотий, – і Хорса, і Дажбога, і Стрибога, і Сімаргла...»
А Ігор Рюрикович
Б Святослав Ігоревич
В Володимир Великий
Г Ярослав Мудрий
Д Володимир Мономах
55.
Установіть відповідність між чисельністю козацького реєстру й назвою
договору, у якому її зафіксовано.
1 6 тисяч козаків А Зборівський договір
2 20 тисяч козаків Б Гадяцькі пункти
3 40 тисяч козаків В «Березневі статті»
4 60 тисяч козаків Г Білоцерківський договір
Д
Куруківська угода
56.
Установіть відповідність між подією та періодом, коли вона відбувалася.
1 ліквідація особистої залежності селян в Австрійській імперії А 1780–1782 рр
2 повстання Чернігівського полку Б
1825–1826 рр.
3 польське визвольне повстання В
1830–1831 рр.
4 діяльність «Руської трійці» Г
1833–1837 рр.
Д
1846–1847 рр.
У завданнях 57 і 58 розташуйте події в
хронологічній послідовності. Поставте позначки в таблицях відповідей до завдань
у бланку А на перетині відповідних рядків (цифри) і
колонок (букви). Цифрі 1 має відповідати вибрана Вами перша подія, цифрі 2 –
друга, цифрі 3 – третя, цифрі 4 – четверта. Усі інші види Вашого запису в бланку А комп’ютерна програма реєструватиме як
помилки!
Будьте
особливо уважні, заповнюючи бланк А!
Не
погіршуйте власноручно свого результату неправильною формою запису відповідей
|
57. Установіть послідовність
панування кочовиків у Північному Причорномор’ї.
А кримські татари
Б печеніги
В сармати
Г половці
58. Установіть послідовність
подій XVIII ст.
А початок діяльності Другої Малоросійської
колегії
Б перший поділ Речі Посполитої
В утворення Правління гетьманського уряду
Г початок гетьманування К. Розумовського
Завдання
59 і 60 мають по сім варіантів відповідей, серед яких лише три правильні.
Виберіть
три цифри, що позначають правильні, на Вашу думку, відповіді, та
запишіть
їх у бланку
А згідно з інструкцією.
Порядок написання цифр значення
не
має. Для виправлення помилково вказаної відповіді запишіть новий варіант
відповіді
(три цифри) у спеціально відведеному місці бланка А. Не робіть інших
записів
у бланку А, тому що комп’ютерна програма
реєструватиме їх як помилки!
Будьте
особливо уважні, заповнюючи бланк А!
Не
погіршуйте власноручно свого результату неправильною формою запису відповідей
|
59. Що в історії Галицько-Волинської держави
пов’язано з діяльністю Лева Даниловича?
1сприяння переселенню іноземних колоністів
2перенесення столиці своїх володінь до
Львова
3створення окремої Галицької митрополії
4визнання зверхності Золотої Орди
5прийняття титулу «короля Русі»
6підтримка католицької церкви
7приєднання до князівства Закарпаття та
Люблінської землі
60. Визначте ознаки господарського життя й
політичного устрою Слобідської України в другій половині XVII ст.
1 дія права займанщини
2 відсутність посади гетьмана
3 існування полково-сотенного устрою
4 зобов’язання українських переселенців
сплачувати податок на землю та господарські промисли
5 поширення в більшості міст магдебурзького
права
6 заборона московським «служилим людям» бути
власниками земельних ділянок
7 використання в сільськогосподарському
виробництві праці кріпосних селян
Ви завершили роботу над завданнями частини 2.
Перевірте правильність перенесення своїх відповідей до бланка А.
Якщо час, відведений на виконання завдань частин 1 і 2, сплив,
здайте бланк А інструктору
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий