воскресенье, 18 ноября 2018 г.

Тести 10 клас


Історія України. Тест 30. Україна в Першій світовій війні
Завдання з вибором однієї правильної відповіді. До кожного завдання подано чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. 
1. Якими  цифрами  на  карті  позначено  території  Російської імперії, приєднання яких до своїх володінь  планувала  Австро-Угорщина  напередодні  Першої  світової війни? 
А)  2, 3                                  Б)  3, 4
В)  4, 1                                   Г)  1, 2 

2. На початку Першої світової війни К. Левицького було обрано головою
А)  Союзу визволення України                                    Б)  Головної української ради
В)  Карпато-руського визвольного комітету            Г)  Товариства українських поступовців 

3. Формування легіону Українських січових стрільців відбулося внаслідок
А)  початку Першої світової війни
Б)  окупації російською армією Галичини
В)  Брусиловського прориву та поразки австрійської армії
Г)  захоплення російською армією Карпатських перевалів

4. Прочитайте уривок з історичного джерела та дайте відповідь на запитання.
 «Справжнє  бойове  хрещення  Українські  січові  стрільці  пройшли  у  квітні – на  початку  травня 1915 р.  у   боях 
за  гору  поблизу  Славська.  Кілька  разів   цей  важливий  пункт  переходив  із  рук  в  руки.  Лише  ціною  великих  втрат  російським  солдатам  вдалося  закріпитися на горі, але в цей час розпочався загальний відступ росіян із Галичини».  Де відбулися описані події?
А)  г. Маківка                                 Б)  г. Говерла
В)  г. Лисоня                                   Г)  г. Погар 

5. Яким було ставлення російської влади до українського національного руху на  Наддніпрянській Україні під час Першої світової війни?
А)  надавала додаткові можливості для його розвитку
Б)  підтримувала його патріотичні настрої
В)  не звертала уваги на його існування
Г)  посилювала репресії проти нього 

6. У ході Першої світової війни Товариство українських поступовців закликало українців
А)  підтримати Троїстий союз, «…бо ідучи війною, Росія грозить загином українському  життю, яке знайшло охорону в австрійській державі»
Б)  бути нейтральними, тому що жодна з воюючих сторін «…не може викликати співчуття ні  цілями, ні способами боротьби»
В)  виступити проти Антанти й Троїстого союзу, щоб вибороти «…єдину, самостійну  Україну від Карпатів аж по Кавказ»
Г)  підтримати Антанту й чесно, «…не піддаючись на провокації, виконати свій обов’язок  громадян Росії до кінця» 



7. Про який регіон йдеться в уривку з історичного джерела?
«Перша світова війна принесла українським землям руйнацію господарства. В регіоні було  зруйновано понад 40% господарських та житлових будинків, понад 1,5 тис. промислових  споруд. Навіть  стратегічно важлива нафтова промисловість зменшила виробництво на  1/3».
А)  Наддніпрянщина
Б)  Закарпаття
В)  Галичина
Г)  Буковина 

8. Оберіть дату Брусиловського прориву
А) навесні 1915
Б) восени 1915
В) навесні 1916
Г) влітку 1917 
Завдання на встановлення відповідності.

9. Встановіть відповідність:
1. О.Бобринський
2. К.Левицький
3. А.Шептицький
4. Ф.Штейнгель

А) ГУР
Б) Галицько-Буковинське генерал-губернаторство
В) СВУ
Г) Комітет Південно-Західного фронту
Д) УГКЦ 

10. Установіть відповідність:
1. К.Левицький
2. Д.Донцов
3. С.Петлюра
4. М.Галущинський
А) Митрополит УГКЦ, примусово висланий російською адміністрацією
Б) Перший командир УСС
В) Голова СВУ
Г) Один з лідерів УСДРП, який закликав підтримати у війні Росію
Д) Голова ГУР 

Завдання на встановлення правильної послідовності
11. Розташуйте події в хронологічній послідовності:
А) Брусиловський прорив
Б) Горлицький прорив
В) створення СВУ
Г) Галицька битва 

Завдання з вибором трьох правильних відповідей із шести запропонованих варіантів відповіді (з короткою відповіддю множинного вибору). 12. Укажіть наслідки Першої світової війни для України.
1.Відшкодування країнами Четверного союзу Україні збитків, завданих війною
2. Розорення західноукраїнських земель
3. Назрівання революційної кризи в Наддніпрянській Україні
4. Здобуття Україною незалежності
5. Приєднання до України Криму
6. Створення українських збройних формувань, набуття воєнного досвіду
Історія України. Тест 31. Українська революція (1917 – 1918 рр.)
Завдання з вибором однієї правильної відповіді. До кожного завдання подано чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний.

1.У Першому Універсалі Української Центральної Ради було задекларовано
А)  створення Генерального Секретаріату
Б)  підтримку виступу самостійників
В)  засудження корніловського заколоту
Г)  проголошення автономії України 

2.Проголошення Українською Центральною Радою Першого Універсалу спричинено
А)  відмовою Тимчасового уряду визнати право України на автономію
Б)  формуванням Рад робітничих, солдатських і селянських депутатів
В)  відправленням українізованих військових частин на фронт
Г)  збройним виступом самостійників у Києві 

3.Які з цитованих нижче документів були оприлюднені в липні – серпні 1917 р.?
1.  «На  час  до  вирішення  справи…  Установчими  Зборами  по  справах  місцевого  врядування  Україною  вищим  органом  Тимчасового  уряду  є  Генеральний  Секретаріат,  котрого  призначає …уряд по пропозиціям Центральної Ради…»
2.  «Неможливо одночасно визнавати право на самовизначення і водночас робити грубий замах  на це право, накидаючи свої форми політичного ладу, як це робить Рада Народних Комісарів  Великоросії щодо Народної Української Республіки…»
3.  «…визнаючи, що доля всіх  народів Росії міцно зв’язана…,  ми  рішуче ставимось  проти замірів  самовільного здійснення автономії України до Всеросійського Учредительного Зібрання…»
4.  «У  Петрограді  зчинилися  криваві  події…  Частина  людності  Петрограда  за  приводом  більшовиків  повстала  озброєно  проти  Тимчасового  правительства  і  хоче  накинути  свою  волю всій Російській республіці…»
5.  «Хай  буде  Україна  вільною.  Не  одділяючись  від  всієї  Росії,  не  розриваючи  з  державою  Російською, хай народ український на своїй землі має право сам порядкувати своїм життям»
А)  1, 3
Б)  2, 4
В)  1, 5
Г)  3, 4 

4.Ухваливши Другий Універсал, Українська Центральна Рада
А) відмовилася від самочинного проголошення автономії до скликання Всеросійських  установчих зборів
Б)  включила до складу Генерального секретаріату представників Тимчасового уряду
В)  призупинила конфіскацію та передання поміщицьких земель селянам
Г)  припинила українізацію військових частин російської армії 

5.Про якого діяча йдеться в уривку з історичного джерела?
«Він  залишався  романтиком,  навіть  очолюючи  перший  український  уряд – Генеральний  секретаріат,  він  жив  більше  емоціями  та  образами,  ніж  реаліями  повсякденного  життя.  Риторикою, пафосом, його революційним ідеалізмом були просякнуті навіть акти державної  ваги – Універсали Центральної Ради, до творення яких він мав безпосереднє відношення»
А)  М. Грушевського
Б)  В. Винниченка
В)  Д. Дорошенка
Г)  С. Петлюру 

6.Збройний виступ самостійників у Києві спричинено
А)  проголошенням радянської влади в Україні
Б)  оприлюдненням Українською Центральною Радою Другого Універсалу
В)  висуванням російським Раднаркомом ультиматуму Українській Центральній Раді
Г)  наданням Тимчасовим урядом Тимчасової інструкції для Генерального секретаріату

7.Авторство якого з цитованих документів не належить Українській Центральній Раді?
А)  «Хай буде Україна вільною. Не одділяючись від всієї Росії …хай народ український на своїй  землі має право сам порядкувати своїм життям…»
Б)  «…визнаючи,  що  доля  всіх  народів  Росії  міцно  зв’язана, …ми  рішуче  ставимось  проти  …самовільного здійснення автономії України до Всеросійського Учредительного Зібрання…»
В)  «На  час до вирішення справи…  Установчими Зборами по справах місцевого  врядування  Україною вищим органом Тимчасового уряду є Генеральний Секретаріат…»
Г)  «Однині Україна стає Українською Народною Республікою. Не відділяючись від республіки  Російської і зберігаючи єдність її, ми твердо станемо на нашій землі…» 

8.До якого періоду Української революції належать цитовані документи?
1.  «Однині  Україна  стає  Українською  Народною  Республікою.  Не  відділяючись  від  республіки  Російської  і  зберігаючи  єдність  її,  ми  твердо  станемо  на  нашій  землі,  щоб  силами  нашими  помогти, щоб уся Республіка Російська стала федерацією рівних і вільних народів»
2.   «Влада  на  території  Української  республіки  віднині  належить  виключно  радам  робітничих,  солдатських  і  селянських  депутатів; …в  центрі – Всеукраїнському  з’їздові  рад…,  його  Центральному виконавчому комітетові… Україна проголошується республікою рад»
А)  вересень – жовтень 1917 р.
Б)  жовтень – листопад 1917 р.
В)  листопад – грудень 1917 р.
Г)  грудень 1917 р. – січень 1918 р. 

9.У Третьому Універсалі Української Центральної Ради було проголошено
1.  прагнення розпочати й самостійно провести переговори з Німеччиною та її союзниками
2.  8-годинний робочий день, державний контроль за продукцією, виготовленою в Україні
3.  скасування приватної власності на землю поміщиків та інших нетрудових господарств
А)  1, 2
Б)  1, 3
В)  2, 3
Г)  1, 2, 3 

10.Падіння Української Центральної Ради (УЦР) спричинено
А)  завершенням УЦР аграрної реформи та переданням землі селянам
Б)  відкритою підтримкою УЦР селянських виступів і робітничих страйків
В)  відмовою УЦР від виконання умов Брест-Литовського мирного договору
Г)  загостренням відносин УЦР із німецьким та австро-угорським командуванням 

11.До якого періоду Української революції належать цитовані документи?
1.  «Після  довгих…  сумнівів  Генеральний  Секретаріат  прийшов  до  тієї  думки,  щоб  крайова власть стала фактичною, під нею повинна бути міцна підвалина, і такою  підвалиною може бути тільки проголошення Української Народної Республіки…»
2.  «Ми відчули, що нам, українській демократії, у спину хтось ніж готує… більшовики  концентрують своє військо для розбиття УНР. …На ультиматум я дивлюсь як на  потоптання наших прав…»
А)  листопад – грудень 1917 р.
Б)  грудень 1917 – січень 1918 р.
В)  січень – лютий 1918 р.
Г)  лютий – березень 1918 р.

12.Що з указаного нижче було складовою політики більшовиків в Україні наприкінці  1917 – лютому1918 р.?
1.  Ліквідація приватної власності
2.  Введення на підприємствах відрядної оплати
3.  Проведення суцільної колективізації
4.  Створення сільськогосподарських комун
5.  Націоналізація промислових підприємств
6.  Проведення форсованої індустріалізації
А) 1, 2, 4
Б)  3, 5, 6
В)  1, 4, 5
Г)  2, 3, 6 

13.Прочитайте уривок з історичного джерела та дайте відповідь на запитання. «Допомагаючи  українському  урядові  в  його  боротьбі  з  насильниками  та  грабіжниками,  ці  війська [що  вступили  на  територію  України]  не  мають  ніяких  ворожих нам намірів, оскільки Німеччина та Австро-Угорщина також мають велику  потребу, щоб на Україні настав добрий лад і спокійна праця трудящого люду…»  Яку «велику потребу» в Україні мали вказані вище країни?
А) Створити міцний, дієвий бар’єр проти проникнення більшовизму в Європу
Б)  Включити молоду, незміцнілу державу Україну до складу Четверного союзу
В)  Використати людські ресурси, щоб компенсувати власні людські втрати у війні
Г)  Забезпечити продовольчими й сировинними ресурсами власні виснажені економіки 

14.Оберіть прізвища членів першого складу Генерального секретаріату:
А) М.Грушевський, В.Винниченко, С.Петлюра
Б) С.Петлюра, М.Міхновський, П.Христюк
В) В.Голуюович, Б.Мартос, В.Затонський
Г) В.Винниченко, Б.Мартос, Х.Барановський 
15.Визначте дату проголошення ІІ Універсалу Центральної Ради:
А) 10 червня 1917 р.
Б) 15 червня 1917 р.
В) 3 липня 1917 р.
Г) 12 серпня 1917 р. 
16.Вкажіть, коли відбувся бій під Крутами:
А) 4-5 липня 1917 р.
Б) 25 жовтня 1917 р.
В) 16 січня 1918 р.
Г) 26 січня 1918 р. 
17.Вкажіть місто, в якому вперше було проголошено встановлення радянської влади:
А) Київ
Б) Харків
В) Одеса
Г) Донецьк 
18. Автором Першого, Другого та Третього Універсалів Центральної Ради був:
А) М. Грушевський
Б) М. Міхновський
В) В.Винниченко
Г) С.Петлюра 


Завдання на встановлення відповідності.
19.Установіть відповідність між подіями та їхніми наслідками.
1.  Укладення Брест-Литовського мирного  договору 
2.  Оприлюднення Українською Центральною  Радою Другого Універсалу
3.  Перемога збройного повстання  більшовиків у Петрограді
4.  Ультиматум Раднаркому РСФРР  Українській Центральній Раді
А) Війна радянської Росії проти УНР
Б)  Урядова криза та утворення нового  коаліційного Тимчасового уряду
В)  Вихід України з Першої світової війни
Г)  Корніловський заколот у Росії
Д)  Утворення Українською Центральною  Радою Крайового комітету з охорони  революції 
20.Установіть відповідність між назвами документів Української Центральної Ради та  уривками з них.
1.  І Універсал
2.  ІІ Універсал
3.  ІІІ Універсал
4.  IV Універсал
А)  «Однині Україна стає Українською Народною Республікою. Не  відділяючись від республіки Російської… ми твердо станемо на нашій  землі…»
Б)  «…не розриваючи з державою Російською, хай народ український  на своїй землі має право сам порядкувати своїм життям. Хай  порядок і лад на Вкраїні дають вибрані… Всенародні Українські  3бори (Сойм)…»
В)  «…ми рішуче ставимось проти замірів самовільного здійснення  автономії України до Всеросійського Учредительного Зібрання…»
Г)  «Неможливо одночасно визнавати право на самовизначення і  водночас робити грубий замах на це право… як це робить Рада  Народних Комісарів Великоросії щодо Народної Української  Республіки…»
Д)  «Однині Українська Народна Республіка стає самостійною…  суверенною державою українського народу…» 
Завдання на встановлення правильної послідовності.
21.Розташуйте події у хронологічній послідовності:
А) повстання самостійників
Б) проголошення І Універсалу
В) харківський з’їзд Рад
Г) Всеукраїнський національний конгрес 
22. Розташуйте події у хронологічній послідовності:
А) І Всеукраїнський військовий з’їзд
Б) ультиматум РНК
В) корніловський заколот
Г) створення Генерального секретаріату 
Завдання з вибором трьох правильних відповідей із шести запропонованих варіантів відповіді (з короткою відповіддю множинного вибору).. 
23.Назвіть основні тези партії більшовиків навесні 1917 р.:
1. жодної підтримки Тимчасовому уряду
2. вся влада Радам
3. розвиток приватної власності
4. підтримка українського національного руху
5. ідея світової революції
6 війна до переможного кінця 
24.Визначте основні положення ІІ Універсалу:
1. делегування до Центральної Ради представників національних меншин
2. встановлення 8-годинного робочого дня
3. проголошення курсу на соціалізацію землі
4. визнання Тимчасовим урядом Генерального секретаріату
5. відкладення проголошення автономії України до Установчих зборів
6. проголошення незалежності УНР
Історія України. Тест 32. Україна в боротьбі за збереження державної незалежності. Гетьманат П.Скоропадського. Директорія УНР
Завдання з вибором однієї правильної відповіді. До кожного завдання подано чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. 

1.Державний переворот, що зумовив перехід влади до П.Скоропадського , відбувся
А) 18 квітня 1918 p.
Б) 28 квітня 1918 p.
В) 29 квітня 1918 р.
Г) 30 квітня 1918 р. 

2.За часів правління гетьмана П. Скоропадського Україну іменовано на
А) Українську Народну Республіку
Б) Українську Державу
В) Українську Соціалістичну Радянську Республіку
Г) Соборну Українську Народну Республіку 

3.Ознакою кадрової політики П. Скоропадського було те, що апарат управління формувався за
А) Національною ознакою
Б) Принципом партійної приналежності
В) Принципом професійності
Г) Принципом класової приналежності 

4.Директорія виникла в
А) вересні 1918 р.
Б) жовтні 1918 p.
В) листопаді 1918 p.
Г) грудні 1918 р. 

5.Головою Директорії УНР після її утворення став:
А) М.Грушевський
Б) С.Петлюра
В) В.Винниченко
Г) А. Макаренко 

6.Головним Отаманом військ УНР став:
А) М.Грушевський
Б) С.Петлюра
В) В.Винниченко
Г) А. Макаренко 
7.Українська академія наук була заснована в
А) 1918 p.
Б) 1919 p.
В) 1920 p.
Г) 1921 р. 

8.Назвіть прізвище першого президента Української академії наук.
А) О. Богомолець
Б) В. Вернадський
В) М. Грушевський
Г) В. Винниченко 

9.У листопаді 1918 р. Український національний союз утворює Директорію з метою
А) підготовки Акта злуки УНР та ЗУНР.
Б) боротьби проти наступаючих частин Червоної Армії.
В) організації повстання проти гетьмана П. Скоропадського.
Г) боротьби проти білогвардійських військ генерала А. Денікіна. 

10.Що сприяло проголошенню цитованої нижче декларації Директорії УНР?
«Уповноважена силою і волею трудящих України… Директорія цим заходом довершила перший акт соціального та національно-політичного визволення українського народу. Наступним етапом нашої революції є творення нових, справедливих… соціальних і політичних форм».
А) укладення Варшавської угоди
Б) завершення війни з радянською Росією
В) анулювання Брест-Литовського мирного договору
Г) повалення гетьманського режиму П. Скоропадського 

11.Українська Держава Павла Скоропадського існувала впродовж
А) жовтня 1917 р. – березня 1918 р.
Б) квітня–грудня 1918 р.
В) травня 1918 р. – вересня 1919 р.
Г) квітня–грудня 1919 р. 

12.Укажіть назву революційного органу керівництва збройним антигетьманським повстанням
А) Генеральний Секретаріат
Б) Директорія УНР
В) Народний Секретаріат
Г) Рада народних комісарів 

13.У жовтні 1918 р. було створено два українські державні університети в містах
А) Київ, Львів
Б) Львів, Харків
В) Харків, Камянець-Подільський
Г) Камянець-Подільській, Київ

14.До складу створеної Українським національним союзом Директорії входили
А) С. Петлюра, М. Міхновський, С. Єфремов, В. Винниченко, О. Бош
Б) В. Винниченко, С. Петлюра, Ф. Швець, О. Андрієвський, А. Макаренко
В) М. Грушевський, Х. Раковський, С. Єфремов, В. Винниченко, С. Петлюра
Г) В. Винниченко, С. Петлюра, Х. Раковський, Н. Махно, Ф. Кричевський 

15.Вищий законодавчий орган Української Народної Республіки доби Директорії – це
А) Український Національний союз
Б) Всеукраїнські Установчі збори
В) Трудовий Конгрес України
Г) Головна Українська Рада 


16.На карті заштриховано територію

А) передану УНР за умовами Брест-Литовського договору 1918 р.
Б) окуповану військами Антанти наприкінці  січня 1919 р.
В) Радянської Соціалістичної Республіки Тавриди в червні 1920 р.
Г) контрольовану Російською армією барона  Врангеля в грудні 1920 р.

 Завдання з вибором трьох правильних відповідей із шести запропонованих варіантів відповіді (з короткою відповіддю множинного вибору).
17. Доберіть факти, що стосуються біографії  В. Винниченка
1. Політичний і громадський діяч, письменник
2. Був автором усіх головних законодавчих актів УНР, в т.ч. чотирьох Універсалів
3.Очолював українську делегацію на переговорах у Брест-Литовському
4. Автор програми «Самостійна Україна»
5. Голова Генерального Секретаріату УНР
6. Засновник Української демократично-хліборобської партії 


18. Назвіть у переліку прізвища історичних діячів тих, які не входили до складу Директорії.
1. М. Грушевський
2. В. Винниченко
3. С. Петлюра
4. П.Скоропадський
5. А. Макаренко
6. Є. Коновалець 

19. Що з указаного нижче спричинило падіння Української Держави П. Скоропадського?
1. Вузька соціальна база гетьманату, підкорення його економічної політики інтересам окупаційної влади
2. Відновлення бойових дій радянської Росії проти України
3. Залежність стабільності режиму від німецьких та австрійських збройних формувань
4. Зосередження усієї повноти влади в руках однієї людини – гетьмана
5. Відсутність дієздатної регулярної національної армії
6. Анулювання Німеччиною Брест-Литовського договору























Історія України. Тест 33. Україна в боротьбі за збереження державної незалежності. Західноукраїнська Народна Республіка (ЗУНР)
Завдання з вибором однієї правильної відповіді. До кожного завдання подано чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. 
1.Західноукраїнська Народна Республіка (ЗУНР) була проголошена:
А) 13 листопада 1918 р.                            Б) 13 грудня 1918 р.
В) 22 січня 1918 р.                                     Г) 22 січня 1919 р. 

2.ЗУНР перестала існувати юридично:
А) 13 листопада 1918 р.                            Б) 13 грудня 1918 р.
В) 22 січня 1918 р.                                     Г) 22 січня 1919 р. 

3. Регулярні війська ЗУНР називались:
А) УПА                                                         Б) УСС
В) УГА                                                          Г) УНРА 

4.Президентом ЗУНР був:
А) О.Барвінський                                      Б) С.Петлюра
В) Є.Петрушевич                                      Г) К.Левицький 

5.Злука УНР та ЗУНР у соборну державу відбулася
А) 22 січня 1917 р.                                     Б) 22січня 1918 р.
В) 22 січня 1919 р.                                     Г) 22 січня 1920 р. 

6.Позначте подію всесвітньої історії, яка збіглася в часі з проголошенням Акта Злуки УНР і ЗУНР.
А) Паризька мирна конференція
Б) Утворення Королівста Сербів, Хорватів і Словенців
В) Встановлення фашистської диктатури в Італії
Г) Листопадова революція в Німеччині 

7.Який орган було створено парламентарями, представниками політичних партій, церковними ієрархами Східної Галичини та Буковини 18 жовтня 1918 р. з метою об’єднання всіх західноукраїнських земель в одній державі.
А) Українську Раду Народову
Б) Українську Національну Раду
В) Український революційний комітет
Г) Українські Національні Збори 

8.Хто очолив створену 31 жовтня 1918 р. українську військову організацію у Львові?
А) Є. Петрушевич                                     Б) О. Греков
В) Д. Вітовський                                       Г) А. Кравс 

9.Як називалися вищі законодавчі та виконавчі органи Західноукраїнської Народної Республіки?
А) Центральна Рада і Генеральний секретаріат
Б) Народна рада і Рада міністрів
В) Українська Національна Рада і Державний секретаріат
Г) Директорія та Рада міністрів 

10. Чортківська офензива – це:
А) наступ полків на війська ЗУНР, який завершився розгромом УГА під Чртковим
Б) успішний наступ УГА на польські позиції, що розпочався під Чортковом і дав змогу тимчасово повернути під український контроль значну частину захопленої території ЗУНР
В) спільний наступ військ УГА та Директорії на позиції Денікіна, який розпочався поблизу Чорткова
Г) похід українських військ УНР по тилах Добровольчої армії А.Денікіна та Червоної армії 

Завдання на встановлення відповідності.
11.Доберіть до імен історичних постатей їхні характеристики:
1. Є.Петрушевич
2. Ю.Пілсудський
3. К.Левицький
4. Й.Галлер
А) Голова Державного Секретаріату ЗУНР
Б) Президент ЗУНР
В) Генерал, командуючий армією, сформованою з польських військовополонених
Г) Лідер Польської організації військової
Д) Командуючи УГА 


Завдання на встановлення правильної послідовності.
12.Установіть послідовність подій Української революції та періоду боротьби за збереження державної незалежності України.
А) Проголошення Акта злуки УНР і ЗУНР
Б) Укладення Брест-Литовського мирного договору між УНР і Німеччиною та її союзниками
В) Проголошення Центральною Радою Четвертого Універсалу
Г) Державний переворот і прихід до влади П.Скоропадського

Історія України. Тест 34. Україна в боротьбі за збереження державної незалежності. Завершальний етап
Завдання з вибором однієї правильної відповіді. До кожного завдання подано чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний.
1.Назвіть діяча, який мав історичне прізвисько «батько»
А) Д. Терпило
Б)  М. Григор’єв
В)  Н. Махно          
Г) Зелений 

2. 6 січня 1919 р. Україну було проголошено
А) Українською Народною Республікою
Б)  Української Соціалістичною Радянською Республікою
В)  Українською Державою
Г)  Українська Соціалістична Народна Республіка

3.Генерал Врангель очолив білогвардійські формування у Криму
А)  4 квітня 1920 р.
Б) 4 травня 1920 р.
В) 2 червня 1920 р.
Г) 2 липня 1920 р. 

4.Союзником Червоної армії в розгромі Врангеля виступила:
А) Польща
Б) армія УНР
В) армія Денікіна
Г) армія Махна 
5.Варшавська угода між Директорією УНР і урядом Польщі передбачала
А) військово-політичну допомогу в боротьбі проти гетьмана П. Скоропадського
Б) військову допомогу в боротьбі проти військ генерала А. Денікіна
В) визнання ЗУНР та відмову від втручання в її внутрішні справи
Г) спільні воєнні дії проти Червоної Армії на території України 
6.Унаслідок укладення Варшавського договору 1920 p.:
А) Польща погодилася на приєднання території ЗУНР до УНР
Б) польські війська остаточно закріпилися на території ЗУНР
В) до Польщі відійшли Холмщина, Галичина, частини Західної Волині та Полісся
Г) війська Польщі та ЗУНР виступали як союзні у бо­ротьбі проти більшовиків 

7.Якими подіями завершилася Громадянська війна в Україні?
А) Розгромом Червоною Армією військових частин Української Галицької Армії та укладанням Ризького мирного договору
Б) Розгромом Червоною Армією Армії Української Народної Республіки та польської армії маршала Ю. Пілсудського
В) Розгромом Червоною Армією військ генерала П. Врангеля в Криму та основних сил повстанських загонів Н. Махна
Г) Розгромом Червоною Армією Збройних сил Півдня Росії генерала А. Денікіна та військ Директорії УНР
 8.Ватажком селянського повстанського руху в Україні в 1919 – 1920 рр. були
А) М.Муравйов, В Антонов-Овсїєнко

Б) С. Петлюра, М. Омельянович-Павленко
В) М. Григор’єв, Н. Махно
Г) А. Денікін, П. Врангель 
9.Перебіг яких подій відображено на карті? 

А)  Витіснення у 1919 р. арміями Н. Махна та  М. Григор’єва військ Антанти з Півдня  України та Криму
Б)  Контрнаступу Червоної Армії та розгрому  військ генерала А. Денікіна на Сході та  Півдні України в 1919 р.
В)  Контрнаступу Червоної Армії та розгрому  військ генерала П. Врангеля на Півдні  України та в Криму в 1920 р.
Г)  Придушення в 1921 р. антибільшовицьких  селянський повстань Півдня України та Криму  військами Південного фронту М. Фрунзе 

11. Якою цифрою на карті позначено район дій
  повстанських загонів Н. Махна проти  гетьманської адміністрації, німецьких і  австрійських окупаційних військ?

А) 1                                        Б) 2
В) 3                                        Г) 4 
12.«Лінія Керзона» – це
А)  східний кордон Польщі, визначений Антантою у грудні 1919 р.
Б)  межа просування німецьких та австро-угорських військ у травні 1918 р.
В)  «нейтральна зона» між Армією УНР та радянськими військами у грудні 1917 р.
Г)  межа українських територій, на які претендувала Угорщина в листопаді 1918 р.  

Завдання на встановлення відповідності.
13.Установіть відповідність між цитованими документами та часом їхнього прийняття.
1. «…Україна стає Українською Народною Республікою. Не відділяючись від республіки Російської… ми твердо станемо на нашій землі…»
2. «Цією грамотою я оголошую себе Гетьманом усієї України. …Центральна і Мала Рада з нинішнього дня розпускаються…»
3. «…воєдино зливаються …частини єдиної України – Західноукраїнська Народна Республіка і Наддніпрянська Україна. Однині є єдина незалежна Українська Народна Республіка…»
4. «Однині Українська Народна Республіка стає самостійною, ні від нікого незалежною, суверенною державою українського народу. З усіма сусідніми державами… Ми хочемо жити в згоді й приязні…»
А) 3 (16) липня 1917 р.
Б) 7 (20) листопада 1917 р.
В) 9 (22) січня 1918 р.
Г) 29 квітня 1918 р.
Д) 22 січня 1919 р. 
Завдання на встановлення правильної послідовності.
14.Установіть хронологічну послідовність подій
А) Переворот П.Скоропадського й утворення гетьманату
Б) Перший зимовий похід військ УНР
В) Укладення Берестейського мирного договору між УНР і державами айстро-німецького блоку
Г) Утворення Директорії 
15.Установіть хронологічну послідовність подій Української революції та періоду боротьби за збереження державної незалежності України.
А) Остаточний розгром Червоною Армією військ генерала А. Денікіна
Б) Укладення Ризького мирного договору
В) Бій під Крутами
Г) Гетьманський переворот і проголошення Української Держави 
Завдання з вибором трьох правильних відповідей із шести запропонованих варіантів відповіді (з короткою відповіддю множинного вибору).. 
16. Основні заходи політики «воєнного комунізму»
1. Дозвіл на оренду землі
2. Недоторканність приватної власності
3. Запровадження продрозкладки
4. Загальна трудова повинність
5. Об’єднання великих підприємств у трести
6. Уведення карткової системи


Історія України. Тест 35. УРСР в умовах нової економічної політики (НЕП)
Завдання з вибором однієї правильної відповіді. До кожного завдання подано чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. 
1.       Чи відображено в уривках з історичних джерел окремі аспекти життя українського  суспільства 1920-х років?
1.  «Певна частина державних ресурсів і ресурсів приватного господарства дістають  право вільного обігу на товарному ринку за принципом купівлі-продажу…»
2.  «Тепер же кількість тих, хто харчується за рахунок закордонних комісій допомоги  голодуючим в Україні, не перевищує 10% загальної кількості голодуючих…»
А)  Відображено в обох уривках
Б)  Лише в першому
В)  Лише в другому
Г)  Не відображено в жодному з уривків 

2.      Державно-політичний статус УСРР у 1921 – 1922 рр. визначався
А)  «договірною федерацією» з РСФРР та іншими радянськими республіками,  посиленням її підпорядкування загальнофедеративним органам влади
Б)  юридичною незалежністю УСРР, яка не входила до складу жодної сусідньої держави  й не перебувала з ними в союзно-договірних відносинах
В)  «воєнно-політичним союзом» із РСФРР та перебуванням УСРР у її складі на правах  автономного утворення
Г)  «військовим союзом» із РСФРР зі збереженням УСРР формального статусу та ознак  незалежної держави 


3.      Процес конституційного оформлення СРСР завершився
А)  1920 р.
Б)  1921 р.
В)  1922 р.
Г)  1924 р.  

4.      У якій галузі господарства УСРР у 1920-х роках розпочалася реалізація плану ГОЕЛРО?
А)  енергетичній
Б)  металургійній
В)  машинобудівній
Г)  вуглевидобувній 


5.      Розвиткові сільського господарства України в період НЕПу було притаманне
А)  створення агроміст із розгалуженою переробною інфраструктурою
Б)  функціонування виробничо-збутових кооперативів і товариств
В)  об’єднання всіх господарств незаможних селян у радгоспи
Г)  розгортання мережі машинно-тракторних станцій і бригад 

6.      «Криза збуту», що охопила економіку УСРР у 1922 – 1924 рр., характеризувалася
А) неможливістю реалізувати продукцію на зовнішніх ринках в умовах економічної блокади
Б) падінням цін на промислові товари в умовах зростання цін на сільськогосподарську 
продукцію
В) падінням купівельної спроможності населення внаслідок зростання безробіття
Г) падінням цін на сільськогосподарську продукцію в умовах зростання цін на  промислові товари 
7. Які твердження щодо політики коренізації, здійснюваної в Україні в 1920-х – на початку  1930-х років, є правильними?
1. На  керівних  посадах  представників  інших  національностей  масово  замінювали  українцями
2. Приділяється особлива увага підготовці та висуванню кадрів корінної національності
3. Створюються  окремі  адміністративно-територіальні  одиниці  в  місцях  компактного  проживання неукраїнського населення
4. Українська мова в республіці проголошується державною, а в системі освіти республіки  мови національних меншин замінюються українською
А) 1, 3
Б) 1, 4
В) 2, 3
Г) 2, 4

8.     У результаті здійснення в Україні в 1920-хна початку 1930-х років політики коренізації
А) реорганізовано національні адміністративні райони на території республіки в  звичайні райони
Б) замінено російську мову в діловодстві, освіті, засобах масової інформації державною  українською мовою
В) збільшено питому вагу українців серед керівних кадрів республіканського партійно- державного апарату
Г) розширено повноваження республіки у сфері зовнішньої політики для здійснення  культурної роботи серед українців за кордоном 


9.      Політика коренізації, що здійснювалася в Україні в 1920-х – на початку 1930-х років, передбачала
А) повне витіснення російської мови державною українською мовою з діловодства та засобів  масової інформації
Б) створення національних адміністративних районів, забезпечення культурних прав  національних меншин
В) розширення повноважень республіки у сфері зовнішньої політики для здійснення культурної  роботи серед українців за кордоном
Г) суцільну заміну на керівних посадах партійно-державного апарату представників інших  національностей українцями 

10. Олександр Шумський і Михайло Волобуєв у 1920-х роках
А) критикували кадрову та економічну політику союзного керівництва в Україні
Б) засуджували «націонал-комуністичний ухил» партійного керівництва України
В) виступали за згортання політики українізації та політики колективізації
Г) були послідовними прихильниками сталінського плану «автономізації» 
Завдання з вибором трьох правильних відповідей із шести запропонованих варіантів відповіді (з короткою відповіддю множинного вибору)..
 11. Що було характерним для економічного життя УСРР у 1920-х роках?
1. Продподаток
2. Кооперація
3. Трудова мобілізація
4. Ліквідація куркульства як класу
5. Госпрозрахунок
6. Коренізація
12. Які  заходи  здійснювалися  партійно-державним  керівництвом  УСРР  у  галузі  сільського  господарства республіки впродовж 1921 – 1928 рр.?
1.  Зведення всіх податків із селянського двору до єдиного сільгоспподатку в грошовій формі
2.  Створення агроміст із розгалуженою переробною інфраструктурою
3.  Розвиток мережі сільськогосподарських кооперативів і споживчих товариств
4.  Упровадження продрозкладки на всю сільськогосподарську продукцію
5.  Звільнення від сплати податків господарств незаможних селян
6.  Створення мережі МТС для технічного обслуговування селянських господарств







Історія України. Тест 36. Радянська модернізація України
Завдання з вибором однієї правильної відповіді. До кожного завдання подано чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. 
1.       Курс на індустріалізацію проголошено
А)  1921 р.                             Б)  1925 р.
В)  1928 р.                            Г)  1930 р. 

2.      Темпи зростання обсягів промислового виробництва в СРСР у 1930-х роках були вищими,  ніж в європейських країнах, завдяки
А)  технічній перебудові
Б)  технологічній реконструкції
В)  промисловому перевороту
Г)  форсованій індустріалізації 

3.      Курс на суцільну колективізацію сільського господарства проголошено
А)  1925 р.                            Б)  1929 р.
В)  1930 р.                            Г)  1932 р. 

4.      Що з указаного нижче розкриває суть політики колективізації сільського господарства  України, здійснюваної в 1930-х роках?
1.  Збереження та державне стимулювання приватного селянського господарства
2.  Масове створення колгоспів шляхом примусового усуспільнення землі, реманенту, худоби
3.  Утвердження соціалістичного господарювання й державної власності на засоби виробництва
А)  1, 2                                   Б)  1, 3
В)  2, 3                                  Г)  1, 2, 3 

5. У яких уривках з історичних джерел відображено особливості життя українського суспільства в 1930-х роках?
1.  «Загальні збори бідноти… виносили постанови про відібрання у куркулів усіх засобів виробництва.  Намічали  день  розкуркулення  й  розподіляли  актив  бідняків  по  господарствам  куркулів.  В  зазначений термін актив приходив до куркуля та описував усе його майно»
2.  «Опір  набув  великого  поширення.  Зброя,  яка  залишилася  з  воєнних  часів,  стала  умовою  для  розгортання  партизанської  війни.  Партизанські  загони  швидко  розгорталися  в  лісовій  та  лісостеповій зонах суцільної колективізації»
3.  «Адміністрування, перегини по відношенню до середняка, штучне насадження колгоспів, методи  насильства не тільки щодо середняка, а й бідноти набули характеру системи…»
А)  1, 2                                   Б)  1, 3
В)  2, 3                                  Г)  1, 2, 3 
6. Постанову ЦВК і РНК СРСР, що ввійшла в історію як «закон про п’ять колосків», прийнято
А)  1928 р.                                        Б)  1930 р.
В)  1932 р.                                        Г)  1934 р. 
7. Комісія В. Молотова, що діяла в Україні впродовж жовтня 1932 р. – січня 1933 р.
А)  підводила підсумки кампанії боротьби з неписьменністю в республіці
Б)  контролювала повне виконання хлібозаготівельного плану
В)  розслідувала справу «Спілки визволення України»
Г)  уводила в дію Харківський тракторний завод 

7.      Чи відображено в уривках з історичних джерел окремі аспекти життя українського  суспільства 1930-х років?
1.  «Тепер же кількість тих, хто харчується за рахунок закордонних комісій допомоги  голодуючим в Україні, не перевищує 10% загальної кількості голодуючих»
2.  «Я готовий вислухати будь-які заяви, окрім заяв про голод на селі та прохання про  допомогу. Голодують нероби та ледарі, які виробляють по 30–40 трудоднів на рік»
А)  Відображено в обох уривках
Б)  Лише в першому
В)  Лише в другому
Г)  Не відображено в жодному з уривків 

8.     Конституція Української РСР 1937 р. законодавчо закріплювала
А)  початок переходу від буржуазного ладу до соціалізму
Б)  перемогу соціалізму та побудову основ соціалістичного суспільства
В)  входження республіки до складу СРСР без права виходу з його складу
Г)  побудову суспільства розвиненого соціалізму та керівну роль компартії в державі 

9.«Розстріляне відродження» – умовна назва
А)  покоління українських політичних діячів часів Української революції, знищених під  час Великого терору 1930-х років
Б)  групи українських «буржуазних спеціалістів», розстріляних у ході боротьби зі  «шкідництвом» у 1920 – 1930-х роках
В)  літературно-мистецької генерації України 1920 – 1930-х років, репресованої  сталінським режимом
Г)  плеяди видатних українських учених, засуджених у 1930-х роках у справі «Спілки  визволення України» 

11. Які верстви українського суспільства зникають наприкінці 1930-х років?
А)  підприємці, інтелігенція, духовенство
Б)  духовенство, промисловці, селяни-власники
В)  селяни-власники, промисловці, підприємці
Г)  підприємці, наймані робітники, духовенство 
12. Про який судовий процес йдеться в уривку з історичного джерела?
«На  лаву  підсудних  сіло 45 осіб:  академіки  професори,  лікарі,  священики,  письменники,  студенти та викладачі вищої школи, вчителі. Основним  обвинувачуваним  влада зробила  віце-президента  ВУАН  С.  Єфремова.  Звинувачувальний  вирок  зайняв  кілька  номерів  столичної газети «Вісті»
А)  «Шахтинська справа»
Б)  «Спілка визволення України»
В)  «Український національний центр»
Г)  «Українська військова організація» 

13. Вкажіть лідера КП(б)У в 1928-1938 рр.:
А) Л.Каганович
Б) С.Косіор
В) М.Хрущов
Г) В.Чубар 
14. Зазначте дату перенесення столиці Радянської України з Харкова до Києва:
А) 1933
Б) 1934
В) 1935
Г) 1936 

15. Вкажіть рік, який Й. Сталін оголосив роком «великого перелому»:
А) 1929
Б) 1930
В) 1933
Г) 1937 
Завдання на встановлення відповідності.
16. Установіть відповідність між назвами періодів в історії України та поняттями й термінами, які  потрібно використовувати, характеризуючи їх
1.  Українська революція  (1917 – 1918 рр.)
2.  Україна в боротьбі за  збереження державної  незалежності (1918 – 1920 рр.)
3.  Україна в умовах нової  економічної політики (1921 – 1928 рр.)
4.  Радянська модернізація  України (1929 – 1938 рр.)
А) П’ятирічка, колективізація, «закон про п’ять колосків»,  Голодомор, масові репресії, «розстріляне відродження»
Б) Конституція УНР, Українська держава, Директорія,  Акт злуки, «воєнний комунізм», продрозверстка
В) Асиміляція, осадники, пацифікація, інтегральний  націоналізм, Карпатська Україна
Г) Українська Центральна Рада, Універсал, українізація  армії, Українська Народна Республіка, радянська  влада
Д) Продподаток, трест, договірна федерація, Союз РСР,  Конституція УСРР, коренізація 
17. Встановіть відповідність:
1. ухвалення закону «Про п’ять колосків»
2. початок процесу СВУ в Харкові
3. трудовий рекорд О.Стахонова
4. самогубство М.Скрипника
А) 31 серпня 1935 р.
Б) 7 серпня 1932 р.
В) 7 липня 1933 р.
Г) 8 серпня 1931 р.
Д) 9 березня 1930 р. 

18. Встановіть відповідність:
1. постанова «Про темпи колективізації і заходи допомоги держави колгоспному будівництву»;
2. «Шахтинська справа»;
3. самогубство М.Хвильового;
4. надзвичайний («самоліквідаційний») собор УАПЦ
А) 5 січня 1930 р.
Б) 28-29 січня 1930 р.
В) 18 травня – 6 липня 1928 р.
Г) 13 травня 1933 р.
Д) 8 квітня 1934 р. 

Завдання з вибором трьох правильних відповідей із шести запропонованих варіантів відповіді (з короткою відповіддю множинного вибору. 
19. Оберіть причини запровадження радянською владою суцільної колективізації:
1. настійливі клопотання українських селян про створення колгоспів
2. прагнення покращити життєвий рівень населення
3. намагання взяти під повний контроль держави ситуацію в аграрній сфері
4. потреба держави в додаткових коштах для продовження індустріалізації
5. необхідність подолання наслідків голодомору 1933 р.
6. дотримання ідеології комунізму, що визнавала усуспільнення засобів виробництва 

20. Вкажіть керівників КП(б)У:
1. С.Косіор
2. Л.Каганович
3. М.Хвильовий
4. М.Хрущов
5. О.Стаханов
6. С.Кіров 

21. Визначте причини голодомору 1932-1933 рр. в Україні:
1. масове вилучення продовольства у селян
2. загибель всього урожаю через несприятливі кліматичні умови
3. відсутність інформації у московського керівництва про початок голоду
4. небажання селян працювати на колгоспних полях задарма
5. штучне підтримування стану голоду щодо українських селян
6. криза перенаселення в Україні 

22. Вкажіть політичних діячів, які стали жертвами сталінських репресій у 30-ті роки ХХ ст.:
1. С.Косіор
2. Л.Каганович
3. В.Чубар
4. В.Молотов
5. Г.Петровський
6. Х.Раковський


























Історія України. Тест 37. Західноукраїнські землі у 1921-1938 рр.
Завдання з вибором однієї правильної відповіді.
1.Укажіть  назви  мирних  договорів,  у  яких,  серед  іншого,  визначалася  державна  належність  західноукраїнських земель у 1920-х роках.
1.  Версальський
2.  Сен-Жерменський
3.  Нейїський
4.  Тріанонський
5.  Севрський
6.  Ризький  
А)  1, 2, 5
Б)  2, 4, 6
В)  1, 3, 6
Г)  2, 3, 5 

2. У Паризькому протоколі (1920 р.) задекларовано, що «Англія, Франція, Італія… вважають  цілком виправданим приєднання Бессарабії до…»
А)  Української Соціалістичної Радянської Республіки
Б)  Української Народної Республіки
В)  Королівства Румунія
Г)  Республіки Польща 

3. Уряд якої країни вживав упродовж 1920 – 1930-х років описані нижче заходи? «На Волині та Поліссі  протягом п’яти років осаджено понад 8 тисяч родин військових.  Дано  їм,  за  розпорядженням  уряду,  найкращі  землі  від 20 до 80 га,  деревину  на  будівництво, грошей чимало»
А)  Румунії                                                  Б)  Чехословаччини
В)  Польщі                                                  Г)  Угорщини 

4.Масові  репресії  щодо  українського  населення  Галичини,  здійснені  польським  урядом  восени 1930 р., отримали офіційну назву
А)  асиміляція
Б)  пацифікація
В)  депортація
Г)  нормалізація 

5. У якому році було проголошено незалежність Карпатської України?
А)  1923 р.
Б)  1939 р.
В)  1941 р.
Г)  1945 р.  

6.Якою  цифрою  на  карті  позначено  землі,  українське  населення  яких  влада  вважала  «громадянами  румунського  походження,  які  забули рідну мову»?

А)  1
Б)  2
В)  3
Г)  4  
7. У якому уривку з історичного джерела відображено один із заходів, спрямованих на  асиміляцію українців у 1920 – 1930-х роках?
А)  «Міністерство освіти категорично відхилило прохання відкрити школи з викладанням  українською мовою, наголосивши, що громадяни зобов’язані давати своїм дітям освіту  тільки в …школах з румунською мовою викладання»
Б)  «На Волині та Поліссі осаджено понад 8 тисяч родин військових. Дано їм, за урядовим  розпорядженням, землі від 20 до 80 га, деревину на будівництво, грошей чимало»
В)  «Країна русинів на південь від Карпат буде мати окремий сойм. Цей сойм буде  виконувати владу в усіх мовних, шкільних, релігійних питаннях краю»
Г)  «Відновлюються культурні товариства, театральні трупи, студентські гуртки та  органи преси. За таких обставин можна було думати про відродження українського  життя в обмежених рамках» 

8.Знайдіть помилку у переліку європейських держав, до складу яких було включено західноукраїнські землі після поразки України у національно-визвольній боротьбі:
А) Угорщина
Б) Румунія
В) Польща
Г) Чехословаччина 

9.Засновником Української військової організації (УВО) став
А) О. Греков
Б) С. Бандера
В) Є. Коновалець
Г) Д. Вітовський 


10.Наймасовішою українською політичною партією в Західній Україні стало
А) УНДО
Б) ОУН
В) КПЗУ
Г) УВО 

11.Президентом Карпатської України був обраний
А) А. Бродій
Б) А. Волошин
В) М. Бращайко
Г) С. Бандера 

Завдання на встановлення правильної послідовності
12.Розташуйте події в хронологічній послідовності
А) проголошення незалежності Карпатської України
Б) заснування у Львові таємного Українського університету
В) створення ОУН
Г) створення УНДО
























Історія України. Тест 38. Культура України 1917-1941 рр.
Завдання з вибором однієї правильної відповіді. До кожного завдання подано чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. 

1.Якими були основні ознаки політики більшовиків у галузі культури в 1920-ті рр.?
А) прагнення зберегти контроль над культурною та всіма проявами духовного життя
Б) сприяння вільному розвитку культури, ліквідація форм контролю над нею
В) деідеологізація культури, толерантне ставлення до інакомислення
Г) боротьба з будь-якими проявами інакомислення, зведення всієї сукупності проявів духовного життя суспільства до заздалегідь визначених схем 

2.Режисером і художнім керівником театру «Березіль» в 1920-х рр. був:
А) П. Саксаганський
Б) А. Бучма
В) Лесь Курбас
Г) Г. Юра 

3.Відкриття українських гімназій, державних університетів у Києві та Кам’янці-Подільському, Української Академії наук були складовими національно-культурної політики:
А) Української Народної Республіки
Б) Західноукраїнської Народної Республіки
В) Української Держави П. Скоропадського
Г) Української Соціалістичної Радянської Республіки 

4.З іменами А. Бучми, Леся Курбаса, Г. Юри пов’язаний розвиток:
А) монументального мистецтва
Б) театрального мистецтва
В) музичного мистецтва
Г) оперного мистецтва 

5.«Розстріляне відродження» — це умовна назва:
А) покоління українських політичних діячів часів Української революції, знищених під час Великого терору 1930-х рр.
Б) групи українських «буржуазних спеціалістів», розстріляних у ході боротьби зі «шкідництвом» у 1920—1930-х рр.
В) літературно-мистецької генерації України 1920—1930-х рр., репресованої сталінським режимом
Г) плеяди видатних українських учених, засуджених у 1930-х рр. у справі Спілки визволення України 

6.На початку 1920-х рр. приводом до пограбування державою церковних цінностей…
А) став голод 1921—1923 рр.
Б) стало запровадження нової економічної політики
В) стала політика українізації
Г) стали чистки у партійних лавах 


7.Хто є автором зображеної картини?

А) М. Пимоненко
Б) С. Васильківський
В) І. Рєпін
Г) В. Тропінін 

8.З іменем якого митця пов’язане спорудження зображеної на фото пам’ятки архітектури України?

А) О. Вербицький
Б) М. Микешин
В) В. Городецький
Г) О. Бекетов





Завдання на встановлення відповідності
9.Встановіть відповідність між митцями та галузями науки.
1. Д. Граве, Ю. Кондратюк, Л. Ландау, Є. Патон
2. П. Тичина, Я. Яловий, М. Рильський
3. П. Саксаганський, М. Садовський, Л. Курбас
4. О. Довженко
А) театр
Б) кінематограф
В) музика
Г) література
Д) наука 

10.Установіть відповідність між іменами діячів і сферами їхньої діяльності.
1. І. Мечников
2. Д. Яворницький
3. А. Кримський
4. М. Леонтович
А) Мовознавство
Б) Музика
В) Історична наука
Г) Образотворче мистецтво
Д) Біологія, медицина 

Завдання з вибором трьох правильних відповідей із шести запропонованих варіантів відповіді (з короткою відповіддю множинного вибору).
11.Які поняття потрібно використати, характеризуючи культурне та духовне життя України в період непу (1921—1928 рр.)?
1. Союз РСР
2. Договірна федерація
3. Українізація
4. Ліквідація неписьменності
5. ВАПЛІТЕ
6. «Розстріляне відродження»


Комментариев нет:

Отправить комментарий